Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo



Rok szkolny 2024/2025


Zapraszamy na webinar z Tomaszem Bilickim pt. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży – jak być dobrym rodzicem?

Poniedziałek 2 grudnia godzina 19:00
Link do nagrania spotkania —>>>

Zobaczcie ten scenariusz:

Dobry a nie idealny rodzic
Zgoda na słabości
Akceptacja bezradności
Przepraszanie
Okazywanie trudnych emocji
Dawanie przykładu
Sięganie po pomoc, relacje ze szkołą
Radzenie sobie ze złością
Niezgoda na przemoc
Równowaga cyfrowa
Uważność na dziecko
Rezygnacja z wypominania i etykietyzowania
Akceptacja trudnych emocji
Pozwalanie na samodzielność i konsekwencje
Rezygnacja z kar związanych z zainteresowaniami i relacjami
Branie udziału w życiu online i offline dziecka
Media społecznościowe
Gry komputerowe
Influencerzy
POTĘGA ŚWIATA OFFLINE
Czy jestem dobrym rodzicem? – rachunek sumienia
Bio: Tomasz Bilicki – pedagog, psychoterapeuta (1. stopień referencyjny), psychotraumatolog, interwent kryzysowy oraz nauczyciel. Ukończył studia podyplomowe m.in. z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański) oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii. Absolwent amerykańskiego programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Harvarda. Pracuje m.in. w punkcie interwencji kryzysowej, ośrodku opieki psychologiczno-psychoterapeutycznej (1. stopień referencyjny), telefonie zaufania dla dzieci i młodzieży.


Program „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW” w naszej szkole!
Od października realizujemy program wspierający zdrowie psychiczne młodzieży. Zajęcia cieszą się ogromnym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli. Razem tworzymy przestrzeń do rozmów i budujemy kompetencje emocjonalne. To ważna i inspirująca inicjatywa!


Stres i jego kontrola – funkcjonowanie mózgu
Szkoła Odpowiedzialna cyfrowo bardzo serdecznie zaprasza nauczycieli i rodziców na super spotkanie z dr Wojciechem Glacem. Już w najbliższy poniedziałek 25 listopada ponownie o godzinie 19:00 spotykamy się na platformie ClickMeeting w ramach Gdańskiego Kodu Rodzicielskiego. Zarezerwujcie sobie 90 minut wolnego czasu aby naprawdę zdobyć bardzo ciekawą wiedzę praktyczną.

Rozmawiać będziemy o stresie i o tym, co się dzieje w naszym mózgu pod jego wpływem. Ale mowa też będzie o tym, co możemy zrobić, aby z tych spotkań ze stresem wychodzić „obronną ręką” i co możemy robić, aby stresem w sposób odpowiedni zarządzać.

Dr Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 600 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od ponad 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał prestiżową nagrodę Popularyzatora Nauki w konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.


Rola rodziców w procesie wchodzenia dziecka w świat cyfrowy
Fundacja Dbam o Mój Zasięg oraz miasto Gdańsk serdecznie zapraszają na webinar z dr Maciejem Dębskim.
TEMAT WEBINARU: Rola rodziców w procesie wchodzenia dziecka w świat cyfrowy
DATA WEBINARU: 20 LISTOPADA 2024; GODZINA 19:00 – 20:30
CZAS TRWANIA WEBINARU: 90 minut

Webinar przeszyty na wskroś praktycznymi wskazówkami co robić, a czego BEZWZGLĘDNIE NIE ROBIĆ z nowymi technologiami w domu. Naprawdę warto. Serdecznie zapraszamy,
dr Maciej Dębski


„Internet, a zachowania samobójcze młodzieży – zrozumieć aby zapobiec”
Projekt Miasta Gdańsk i Fundacji Dbam o Mój Zasięg przygotował ciekawy webinar dla rodziców i nauczycieli. Gościem była Halszka Witkowska, która w sposób cudowny przybliżyła nam temat „Internet a zachowania samobójcze młodzieży – zrozumieć aby zapobiec”.
Poniżej link dla tych rodziców, którzy nie mogli uczestniczyć w spotkaniu. Zachęcamy do posłuchania.
Internet, a zachowania samobójcze młodzieży – zrozumieć aby zapobiec – LINK —>>>

Życie jest warte rozmowy – LINK >>>


Informacje o kampanii „Dobrze, że jesteś”

Co dwudziesta osoba na świecie cierpi na depresję, a to oznacza, że prawdopodobnie znasz kogoś, kto zmaga lub zmagał się z tą chorobą. Kampania „Dobrze, że jesteś” pomoże ci znaleźć odpowiedzi na najważniejsze pytania: jak rozpoznać depresję, jak jej uniknąć i jak nieść pomoc osobom cierpiących na tę chorobę. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest miasto Gdynia.
Poniżej link do strony, na której znajdziesz ciekawe artykuły o depresji, jak ją rozpoznać

Link – Kampania „Dobrze, że jesteś”

Webinary dla Rodziców – Link do webinarów

Odcinek 1: Co mówią wyniki badań o kondycji psychicznej młodzieży?
Odcinek 2: Jak i dlaczego tracimy kontrolę nad nowymi technologiami?
Odcinek 3: W jaki sposób budować dobrą relację z uczniem, aby przeciwdziałać problemowi depresji?
Odcinek 5: Czym jest higiena cyfrowa i w jaki sposób właściwie o nią zadbać?
Odcinek 6: Jak odróżnić chandrę i dołek od depresji?

Rok szkolny 2023/2024


Fundacja Dbam o Mój Zasięg serdecznie zaprasza rodziców oraz nauczycieli na bardzo ważne spotkanie.
Już w najbliższy poniedziałek 18 marca 2024 roku o godzinie 19:00 – 20:30 Fundacja Dbam o Mój Zasięg odbędzie się webinar pt. DOBRE RELACJE JAKO FUNDAMENT ZDROWIA PSYCHICZNEGO.

Liczba miejsc ograniczona do 2000 osób. Webinar poprowadzi Karolina Wysokińska-Zakrzewska Psycholog, logopeda. Pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Gdyni oraz Katedry Psychologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży, psychoedukacją oraz profilaktyką zdrowia psychicznego, prowadząc warsztaty dla dzieci i młodzieży, szkolenia dla nauczycieli i specjalistów szkolnych oraz prelekcje dla rodziców. Realizatorka rekomendowanych programów profilaktycznych „Przyjaciele Zippiego”, „Trzy koła”, „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” oraz „Tutoring szkolny-program pedagogiki dialogu”.


Webinar dla Rodziców i Nauczycieli – „Są więzy i są więzi. O neuronalnych węzłach miłości”

  • Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich Was, nauczycieli, rodziców, dziadków, pradziadków, Waszych braci i siostry do wzięcia udziału w naszym super webinarze pt. „Są więzy i są więzi. O neuronalnych węzłach miłości”
  • Ilość miejsc ograniczona do 2000 osób. Jeśli uda nam się tę liczbę przekroczyć nagrywamy spotkanie, jeśli nie, niestety nagrania nie będzie.
  • Spotykamy się w pięknej dacie 12 grudnia (wtorek) o godzinie 19:19 – tak, żeby lepiej było zapamiętać: 12.12 o 19:19
  • Link do spotkania znajdziecie tutaj —>>>
  • Prosimy przekazywać ten link https://fundacjadbamomojzasieg.clickmeeting.com/o-neuronalnych-wezlach-milosci
    wszystkim, o których pięknie pomyślicie, wszystkim, którzy szukają miłości, albo jej bardzo potrzebują.
  • 90 minut pięknej opowieści z ust neurobiologa dr Wojciecha Glaca. Jego wielką pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 600 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od ponad 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał prestiżową nagrodę Popularyzatora Nauki w konkursie Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

KONIECZNIE BĄDŹCIE I KONIECZNIE WYSYŁAJCIE TEN LINIK DALEJ
A w styczniu? W styczniu wracamy do Was z ciekawym wykładem o cyfrowym rodzicielstwie. Będzie ogień. Daty jeszcze nie znamy.


Webinar dla Rodziców i Nauczycieli
Zapraszamy wszystkich Państwa na ostatni webinar w tym roku, który odbędzie się 27 listopada (poniedziałek) o godzinie 19:00 do 20:30 na platformie ClickMeeting.
Temat: Co z tym zdrowiem psychicznym młodych cyfrowych?


Tydzień Dobrych Relacji

TYDZIEŃ DOBRYCH RELACJI


Za nami Tydzień Dobrych Relacji organizowany w ramach kampanii „Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo”.
Zarówno dla uczniów jak i pracowników szkoły był to czas wyjątkowy, pełen pozytywnych wrażeń oraz wspólnej zabawy. Zaczęliśmy od zadania przygotowanego przez Samorząd Uczniowski naszej szkoły, którego celem było wypisanie na kartkach wyrazów, określeń i skojarzeń opisujących dobre relacje. Nie zabrakło także teorii czyli lekcji wychowawczych dotyczących relacji rówieśniczych. Później było już tylko ciekawiej. Pojawiły się „Roztańczone przerwy” gdzie uczennice prezentowały przygotowane układy taneczne, „Zabawy integracyjne w klasach”, które sprzyjały budowaniu życzliwej atmosfery czy „Szalone przerwy” podczas których uczniowie bawili się wspólnie z nauczycielami w tradycyjne zabawy integracyjne. Dużo pozytywnej energii i uśmiech przyniósł także „Słodki piątek” podczas którego na naszych uczniów czekały od samego rana cukierki z „dobrym słowem”. Największym wyzwaniem była jednak „Przerwa ciszy” podczas której nikt nic nie mówił natomiast wszyscy obdarzali się życzliwymi gestami i uśmiechami. Mamy nadzieję, że troska o właściwe, zdrowe i piękne relacje pozostanie z nami na stałe.

Tydzień Dobrych Relacji w naszej szkole – tańce, hulanki, swawole…
Tanecznym krokiem i w radosnych nastrojach kończymy Tydzień Dobrych Relacji. Mamy ogromną nadzieję, że nawiązane życzliwe relacje zostaną z nami na zawsze.

Fotoramki pełne uśmiechu uczniów klas 1e, 1f i 3a
W ramach projektu Tydzień Dobrych Relacji uczniowie z klas 1e, 1f i 3a zaprojektowali i wykonali fotoramki, które po chwili zapełniły się wesołymi buziami dzieci. Radości było co niemiara.
Wychowawcy: J. Mirosz, M. Janusz, D. Spryszak

Tydzień Dobrych Relacji w klasie 2d
W czasie tygodnia dobrych relacji uświadamialiśmy sobie czym one są, od czego zależą, jak je budować i utrzymywać. Wspólnie planowaliśmy, działaliśmy i współpracowaliśmy.

Tydzień Dobrych Relacji w klasie 2a
To był dla nas wyjątkowy czas, pełen pozytywnych emocji i wrażeń. Towarzyszył nam uśmiech, wzajemna życzliwość i dobra zabawa. Będziemy się starali pielęgnować dobre relacje, które udało nam się zbudować w tym tygodniu.

Tydzień Dobrych Relacji w świetlicy
W ramach tygodnia dobrych relacji, w świetlicy 21, w piątek obchodziliśmy „Święto Dyni”. Uczniowie poznali wiele informacji i ciekawostek związanych z tym warzywem. Następnie dzieci samodzielnie wykonały pracę plastyczną „Moja Dynia”. Wszystkim uczniom dopisywał w tym dniu świetny humor, a wspólne wykonywanie dyni, sprzyjało integracji.


Zapraszamy nauczycieli oraz rodziców na kolejne spotkanie online. Widzimy się 16 października (poniedziałek) o godzinie 19:00.
Temat: „E-uzależnienia a higiena cyfrowa. Gdzie zatem jest granica?”.


Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego
Publikujemy materiały edukacyjne dotyczące depresji.

Poradnik dla młodzieży – Zrozumieć depresję
Poradnik dla nauczycieli oraz rodziców – Depresja to choroba, a nie gorszy dzień


Rok szkolny 2022/2023


Zapraszamy Rodziców na pierwszy darmowy webinar
Czym jest higiena cyfrowa
i w jaki sposób właściwie o nią zadbać.

Spotykamy się w poniedziałek 25 września o godzinie 19:00 do 20:30 na platformie Clickmeeting.


certyfikat


certyfikat

Znamy raport z badania MŁODE GŁOWY – ogólnopolski i nasz szkolny.
Kwiecień 2023r.

Bardzo dziękujemy Rodzicom i Uczniom za zaangażowanie związane z realizacją badań naukowych pt. „MŁODE GŁOWY. OTWARCIE O ZDROWIU PSYCHICZNYM”. Mamy raport dotyczący naszych uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego. Był on przedstawiany rodzicom podczas kwietniowego zebrania. Będzie wskazówką
do kierunków szkolnej pracy wychowawczo-profilaktycznej, ale również kierunków gminnej profilaktyki.
Cywilizacja zmienia się i wraz z jej rozwojem zmieniają się nasi uczniowie. Prosimy rodziców o wnikliwe zapoznanie się z raportem szkolnym, w którym brało udział 93 uczniów, ale również z raportem ogólnopolskim, w którym wzięło udział ponad 180 tysięcy uczniów z całego kraju.
Raport Szkoła Podstawowa w Halinowie
Raport ogólnopolski.


Styczeń 2022r.
Zachęcamy wszystkich Rodziców do zapoznania się z poradnikiem „Nowe technologie w domu”. Pomoże to Państwu ustalić zasady odpowiedzialnego korzystania z urządzeń cyfrowych w domu.
Krótki poradnik dla rodziców.


Aktualnie uczniowie naszej szkoły wypełniają anonimowe ankiety. Jest to forma profesjonalnego badania naukowego, którego wyniki pozwolą nam określić, jaka jest ogólna kondycja psychiczna naszej szkolnej młodzieży. Dziękujemy za zaangażowanie rodziców i liczny udział młodzieży.


Grudzień 2022r.
Badanie i kampania dotycząca zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodzieży.

Nasza szkoła przystępuje do projektu Młode Głowy realizowanego w ramach ogólnopolskiego programu Szkoła Odpowiedzialna Cyfrowo, w którym uczestniczy już ponad 1500 szkół.
Dzięki udziałowi w projekcie SOC szkoła zyska:
• możliwość bezpłatnego udziału w profesjonalnych badaniach naukowych;
• możliwość udziału w bezpłatnych webinariach pomagających wdrażać w szkole zasady cyfrowej higieny;
• dostęp do zamkniętej grupy dla nauczycieli koordynatorów Szkół Odpowiedzialnych Cyfrowo;
• możliwość udziału w konkursach, kampaniach i projektach specjalnych dedykowanych wyłącznie szkołom ze wspólnoty SOC.
Oficjalna strona projektu: www.mlodeglowy.pl
Projekt kierowany jest do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych (10-19 lat), a jego celem jest zbadanie, jaka jest ogólna kondycja psychiczna młodzieży, co tak naprawdę na nią wpływa oraz jak uczniowie w Polsce radzą sobie ze stresem i płynącą ze świata zewnętrznego presją. Jednym z głównych założeń, jakie sobie stawiamy jest przygotowanie na podstawie wyników badań kampanii społecznej, która pomoże młodym ludziom myśleć o sobie lepiej.
Projekt MŁODE GŁOWY wpisuje się w działania podejmowane przez SZKOŁY ODPOWIEDZIALNE CYFROWO oraz w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023 określone przez MEN w pkt. 2.: Wspomaganie wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację i realizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.

Zadania

  1. Prosimy nauczycieli, rodziców i uczniów o zapoznanie się z listami polecającymi projekt Młode Głowy, w także z kwestionariuszem badania. Termin – listopad 2022.
  2. Prosimy chętnych rodziców o podpisanie zgody na badanie dziecka i przekazanie jej do wychowawcy lub do sekretariatu. Termin – listopad – grudzień 2022.
  3. Przeprowadzimy w szkole badania. Uczniowie indywidualnie lub w niewielkich grupach wypełniają ankiety online. Termin – grudzień 2022- styczeń 2022.

Po zakończonym badaniu poinformujemy nauczycieli, rodziców i uczniów o wynikach i wdrożymy opdowiednie działania profilaktyczne.
Młode Głowy – list do uczniów.

Młode Głowy – list do rodziców i zgoda na badania.

Kwestionariusz