Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów



logo_projekt


W okresie wrzesień – grudzień 2023 realizujemy projekt „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów”. Uczniowie realizują zajęcia rozwijające kluczowe kompetencje: matematyczno-techniczne, językowe.
Prowadzimy zajęcia: matematyka i język angielski dla opornych i dla ciekawych, zajęcia przyrodnicze, teatralno-językowe, muzyczno-językowe, techniczne: gotowanie i szycie.


Konwersacje w języku angielskim
Konwersacje w języku angielskim prowadzone były w pierwszym semestrze bieżącego roku szkolnego. Zajęcia prowadzone były w 6 grupach. Celem nadrzędnym zajęć było kształcenie skutecznych umiejętności językowych, przygotowanie uczniów do wykorzystanie języka angielskiego w prostych sytuacja życiowych, zdobywanie wiedzy z wykorzystaniem różnorodnych źródeł informacyjnych. Zajęcia językowe dla klas 4-8, odbywały się w grupach 10 osobowych, zapewniających uczniom możliwość aktywnego i twórczego udziału w przygotowaniu i wykonywaniu zadań komunikacyjnych, podnoszeniu poziomu poprawności językowej poprzez rozwijanie zakresu słownictwa i utrwaleniu gramatyki.
Uczniowie przygotowali scenki tematyczne w parach i grupach. Uczniowie zamawiali dania w restauracji, byli u lekarza, pytali o drogę do… , rozmawiali na temat czasu wolnego, zainteresowań .ulubionej piosenki, najciekawszego obejrzanego filmu czy wymarzonego wyjazdu wakacyjnego. Rozmawialiśmy również na temat różnic w tradycjach, Święto Zmarłych, Boże Narodzenie w Polsce a All Saints Day. Halloween , Christmas w innych krajach . Uczniowie, biorący udział w projekcie ,pracowali w miłej, przyjaznej atmosferze, mieli możliwość samorealizacji, poszerzenia własnych horyzontów, rozwijania właściwych postaw i charakteru młodego człowieka.
Prowadząca: Krystyna Tulewicz


Kreatywna matematyka
Przez ostatnich kilka tygodni intensywnie łączyliśmy wykorzystanie matematyki i plastyki w życiu codziennym, Na zajęciach unijnych ćwiczyliśmy przede wszystkim kreatywne podejście do matematyki. wykonaliśmy od podstaw kartki świąteczne, które trafiły do naszych rodzin, znajomych, do ludzi wartościowych obdarowywanych z miłością. Wykonaliśmy też bombki 3d , samodzielnie tworząc krajobraz zimowy, robiąc własną pastę śniegową, domek oraz inne elementy. Zajęcia nauczyły nas innego podejścia do matematyki, ćwiczyły kreatywność i integrowały uczniów a rezultaty naszych zajęć widać na zdjęciach. Dziękuję wszystkim – dzieciakom za zaangażowanie w zajęcia, rodzicom za pomoc w zakupie materiałów do zajęć. Do zobaczenia na zajęciach w następnym roku szkolnym.
Agata Sokołowska


„Wiem co jem, wiem jak jem”
Przez ostatni miesiąc zajęć „Wiem co jem, wiem jak jem” prowadzonych w ramach programu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów” młodzi adepci sztuki kulinarnej uczyli się w jaki sposób zrobić pyszne sosy do makaronu, pizzę oraz świąteczne ciasteczka. Dzięki uczestnictwu w zajęciach uczniowie nabyli szereg kompetencji kluczowych, które będą mogli wykorzystać w dalszym życiu.


Zajęcia matematyczne w 3a w ramach projektu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów”
W grudniu zakończyliśmy projekt unijny rozwijający kompetencje matematyczne. Pracowaliśmy w dwóch zespołach, dzięki czemu mogliśmy szlifować umiejętności w sytuacjach zadaniowych i zabawowych. Mała grupa sprzyja współpracy i stwarza możliwości, które na co dzień ograniczają liczne klasy. Dzieci były bardzo aktywne i zaangażowane, co zapewne zaowocuje na lekcjach matematyki.


Zajęcia językowo-taneczne dla klas IV i V to też taneczne przerwy
W grudniu w naszej szkole odbyły się „taneczne przerwy”. Wspólny taniec, to świetny sposób na aktywne spędzanie czasu wolnego podczas przerw. Wszyscy chętni mieli możliwość zaprezentować swoje umiejętności taneczne we wspólnym pokazie. Przerwy dostarczyły wiele radości i zabawy oraz pozytywnie wpłynęły na integrację uczniów.
Tancerki kl. IV: Aleksandra Chabiera, Alicja Kucharska, Natalia Kurchan, Zuzanna Kwiatkowska, Nikola Lewandowska, Barbara Niezgoda, Weronika Nożewska, Maja Roguska, Małgorzata Sadowska, Anna Stefaniak, Iga Szałas, Amelia Szpetnar, Anastazja Szylar, Hanna Świętochowska.
Tancerki kl. V: Zofia Błaszczyk, Stefaniia Dubrova, Valeriia Dychko, Maria Kierat, Aleksandra Krawczyńska, Natalia Kuć, Gabriela Łabędź, Maria Opałka, Aleksandra Rogala, Wiktoria Rogowska, Julia Samojło, Barbara Toborek, Joanna Wielądek, Oliwia Poniecka, Pollina Borowska
Zajęcia językowo-taneczne dla klas IV i V odbywały się w ramach projektu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów. Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Halinowie i Okuniewie”.


Wycieczka klas 6 – 8 w ramach projektu unijnego
W dniu 15.12.2023r. grupa uczniów z klas 6 – 8 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Halinowie udała się na wycieczkę do Warszawy na wykład Marka Willisa pt.”British Culture thraugh Pop Music”. Uczniowie rozwijali umiejętności językowe, współpracowali z prowadzącym odpowiadając na pytania, pracowali w grupach, rozwiązywali quiz na temat brytyjskiej muzyki pop oraz słuchali kultowych utworów muzycznych. Uczestnicy wycieczki miło i ciekawie spędzili czas w grupie rówieśników poszerzając swoje wiadomości na temat brytyjskich zespołów.


Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik
Na początku grudnia grupa uczniów z klas: 3b, 3c i 3d wybrała się na wycieczkę do Centrum Nauki Kopernik w ramach projektu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów”. Uczestnicy zwiedzali wystawy, brali udział w doświadczeniach i obserwacjach, rozmawiali z Kopernikiem i poszukiwali rozwiązań zawiłych zagadek. Wycieczka była bardzo udana i stała się inspiracją do odkrywania naukowych tajemnic dla niejednej osoby.


Kolorowo i geometrycznie w 2a
Uczniowie klasy 2a na unijnych zajęciach matematycznych zafascynowali się układaniem kompozycji z figur Tangramu.


Zajęcia językowo – taneczne dla klas IV i V
W dniach 13 – 14 listopada 2023r. w hali sportowej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Halinowie odbył się Turnieje Koszykówki Dziewcząt i Chłopców z klas IV-VI o Puchar Burmistrza Halinowa. Rozgrywki uświetniały występy zespołu tanecznego dziewcząt z klas IV i V. Dziewczęta podtrzymywały energię kibiców podczas przerw, tak aby w czasie kolejnych meczów tak samo mocno zagrzewali drużyny do walki.
Zespół taneczny – klasa IV: Aleksandra Chabiera, Natalia Kurchan, Zuzanna Kwiatkowska, Nikola Lewandowska, Barbara Niezgoda, Weronika Nożewska, Maja Roguska, Małgorzata Sadowska, Anna Stefaniak, Iga Szałas, Amelia Szpetnar, Anastazja Szylar.
Zespól taneczny – klasa V: Zofia Błaszczyk, Laura Budny, Stefaniia Dubrova, Valeriia Dychko, Maria Kierat, Aleksandra Krawczyńska, Natalia Kuć, Gabriela Łabędź, Maria Opałka, Aleksandra Rogala, Wiktoria Rogowska, Julia Samojło, Nikola Siwczuk, Aurelia Stelmach, Barbara Toborek, Joanna Wielądek, Oliwia Poniecka, Pollina Borowska
Magdalena Lesiak


Zajęcia teatralno-językowe
Miłośnicy teatru i języka angielskiego spotykają się w każdy czwartek, by przygotować program artystyczny poświęcony K. I. Gałczyńskiemu. Doskonalą swe role, poznając twórczość „Srebrnego Konstantego” oraz słówka i tekst kolędy w języku Shakespeare’a. Nasz spektakl już w grudniu.
Marlena Pilarska


Kreatywna Matematyka
Dziś dla odmiany trochę plastyczno – matematycznie ( kartki i domki 3d) oraz gry rozwijające logiczne myślenie. Jak widać matematyką też można się bawić.
Agata Sokołowska


Kreatywna Matematyka to połączenie matematyki z plastyką
Królowa nauk niestety nie jest lubiana przez uczniów, a szkoda bo rozwija kreatywne myślenie, uczy logiki, wyposaża w przydatne w życiu umiejętności. Nauczyciele, którzy badają, ankietują poziom zainteresowania uczniów matematyką, czy też poziom chęci uczenia się tego przedmiotu z reguły z przerażeniem patrzą na wyniki ankiet. Stąd pomysł na przełamywanie uczniowskiej awersji do matematyki – zajęcia o nazwie Kreatywna Matematyka. To połączenie matematyki z plastyką, połączenie matematyki z życiem codziennym, zastosowanie matematyki na co dzień.
Agata Sokołowska


„Wiem co jem, wiem jak jem” – zajęcia projektu unijnego
Jak przygotować posiłek? Czy w kuchni można uczyć się matematyki? Czego można dowiedzieć się z etykiet umieszczanych na produktach spożywczych? Odpowiedzi na te pytania znają uczestnicy zajęć „Wiem co jem, wiem jak jem”, którzy dzielnie zgłębiają swoją wiedzę i umiejętności kulinarne. Rozwijają również umiejętność pracy w grupie, planowania oraz właściwego przygotowania i porządkowania stanowiska pracy.


Matematyczne zajęcia unijne w klasie 2d
Dzięki dotacji unijnej w ramach projektu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów. Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Halinowie i Okuniewie” uczniowie klasy 2 d mają 12 dodatkowych godzina zajęć matematycznych w pierwszym półroczu roku szkolnego 2023/2024. Dwie grupy dzieci raz w tygodniu doskonalą swoje umiejętności matematyczne, rozwijają umiejętność uczenia się i współpracy.


Matematyczne zajęcia unijne w klasie 2a
Dodawanie i odejmowanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego sprawia dzieciom pewne trudności. W zabawie jednak wszystko jest łatwiejsze. Do naszej zabawy wykorzystaliśmy foremki od jajek, które pomogły nam zwizualizować działania.


Roztańczona przerwa w klasach I-III w ramach „Tygodnia Dobrych Relacji”
W piątek 27 października na długiej przerwie uczennice klas IV z zespołu tanecznego miały okazję zaprezentować poznane układy choreograficzne przed publicznością z klas I-III. Dzieci miały okazję potańczyć i nabrać energii na resztę dnia. Roztańczona przerwa to doskonały sposób na integrację społeczności szkolnej, a także na pomysłowe spędzenie wolnego czasu między zajęciami.
Tancerki: Aleksandra Chabiera, Natalia Kurchan, Zuzanna Kwiatkowska, Nikola Lewandowska, Barbara Niezgoda, Weronika Nożewska, Maja Roguska, Małgorzata Sadowska, Anna Stefaniak, Iga Szałas, Amelia Szpetnar, Anastazja Szylar, Hanna Świętochowska.
Zajęcia językowo – taneczne dla klas IV odbywają się w ramach projektu „Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów. Wsparcie uczniów i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Halinowie i Okuniewie”.
Prowadząca: Magdalena Lesiak


Szlifujemy kluczowe kompetencje: umiejętność posługiwania się językiem angielskim.


„Wiem co jem, wiem jak jem”
We wrześniu rozpoczęliśmy zajęcia „Wiem co jem, wiem jak jem” realizowane w ramach projektu Kompetentne i kreatywne dzieciaki w Gminie Halinów. Na zajęciach uczniowie zdobywają wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne dotyczące zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Uczestnictwo w warsztatach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką. Otwiera drzwi do rozwijania kompetencji kluczowych z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych a także kompetencji społecznych.