Skąd się biorą pieniądze czyli ekonomia dla zerówek

23 lutego odbyÅ‚o siÄ™ pierwsze z serii trzech spotkaÅ„ wolontariuszy Fundacji ING Dzieciom w ramach realizacji projektu „Ekonomia dla zerówek, czyli jak rozmawiać ze starszakiem o pieniÄ…dzach i oszczÄ™dzaniu”. Projekt polega na przybliżaniu dzieciom pojęć zwiÄ…zanych z ekonomiÄ… w atrakcyjny dla nich sposób. Podczas zajęć dzieci poznaÅ‚y historiÄ™ pieniÄ…dza od wymiany towarowej aż po wykorzystanie nowoczesnych Å›rodków pÅ‚atnoÅ›ci. PrzećwiczyÅ‚y także barter symbolicznie wymieniajÄ…c siÄ™ wyhodowanymi warzywami, upolowanÄ… zwierzynÄ… i zrÄ…banym drewnem. Każde z dzieci miaÅ‚o także okazjÄ™ zaprojektować i wykonać swój wÅ‚asny banknot. Czas upÅ‚ynÄ…Å‚ wszystkim bardzo szybko i wesoÅ‚o. Na koniec zajęć każda z grup otrzymaÅ‚a prezent w postaci pomocy dydaktycznych oraz klocków. Kolejne zajÄ™cia odbÄ™dÄ… siÄ™ 23 marca i 13 kwietnia. Tymczasem, do niedzieli 18 marca, zapraszamy do gÅ‚osowania na najciekawszÄ… skarbonkÄ™ w ramach konkursu ogÅ‚oszonego przez wolontariuszy Fundacji ING.
Galeria prac konkursowych dostępna jest na profilu Rady Rodziców Przedszkola w Halinowie
Liczymy na Wasze głosy! Głosujemy przez polubienie zdjęcia skarbonki, która się Wam najbardziej podoba.

Wiecej »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.7/10 (10 votes cast)



Czwartoklasiści z wizytą w Teatrze Kamienica

27.02.2018r. uczniowie klasy IV d i IV f wraz z opiekunami: p. J. Siwek, p. M. Chróścik i p. A. KalitÄ…-Babis wybrali siÄ™ na wycieczkÄ™ do Teatru Kamienica w Warszawie. CzwartoklasiÅ›ci rozpoczÄ™li przygodÄ™ w pracowni wielkiego wynalazcy – profesora T’alenta. Genialny naukowiec wpadÅ‚ na pomysÅ‚, aby uczÅ‚owieczyć szympansa – Tytusa. Jednak nieznoÅ›ny szympans wcale nie chciaÅ‚ być uczÅ‚owieczony, wszystkie próby profesora okazaÅ‚y siÄ™ zawodne. WezwaÅ‚ na pomoc harcerzy – Romka i A’Tomka, którzy poczÄ…tkowo również nie radzili sobie ze swoim nowym przyjacielem, jednak nie poddali siÄ™. Tytus razem z nimi wyruszyÅ‚ w podróż wannolotem do Paryża i Londynu, gdzie popadÅ‚ w kÅ‚opoty, z których musieli ratować go przyjaciele – harcerze. Spektakl byÅ‚ połączeniem zwariowanego poczucia humoru zaczerpniÄ™tego z komiksów oraz wÄ…tków edukacyjnych zwiÄ…zanych ze sztukÄ…. DziÄ™ki multimedialnym projekcjom czwartoklasiÅ›ci poznali zabytki architektoniczne Londynu i Paryża, a także dowiedzieli siÄ™, czym w sztuce jest abstrakcja, kontrast oraz horyzont. InscenizacjÄ™ dopeÅ‚niÅ‚a oryginalna muzyka łączÄ…ca nowoczesny hip-hop z klasycznymi piosenkami harcerskimi. Nasi uczniowie peÅ‚ni nowych wrażeÅ„, zadowoleni wrócili do szkoÅ‚y.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.3/10 (6 votes cast)



Strona 1 z 11