Wycieczka klas 4b i 4f do Torunia, Bydgoszczy i Solca Kujawskiego

Wycieczka do Torunia zaczęła się o godzinie 6.45 w czwartek 6 czerwca 2019 r. O godzinie 12.00 dotarliśmy na miejsce. Najpierw na Starym Mieście w Toruniu spotkaliśmy się z przewodnikiem i odbyliśmy z nim spacer. Zobaczyliśmy pomnik Mikołaja Kopernika, kościół, w którym chrzczony był słynny astronom, ratusz i inne zabytki na toruńskiej Starówce. Następnie uczyliśmy się robić pierniki w Żywym Muzeum Piernika. Kolejnym punktem wycieczki był seans w Planetarium. Wszyscy z zapartym tchem oglądaliśmy film pt. „Wirująca Ziemia”. Po zwiedzeniu Torunia udaliśmy się na nocleg do Bydgoszczy. Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy w Muzeum Brudu w Bydgoszczy, gdzie podczas warsztatów własnoręcznie zrobiliśmy mydło, a następnie zwiedziliśmy ekspozycję. Dowiedzieliśmy się, jak począwszy od starożytności ludzie dbali o higienę osobistą, jak radzili sobie z praniem i utrzymywaniem czystości. Po wspaniałej przygodzie z brudem, mydłem i czystością wyruszyliśmy do Solca Kujawskiego na spotkanie z dinozaurami. Jura Park jest położony w przepięknej leśnej scenerii przypominającej środowisko naturalne dinozaurów. Wędrując ścieżką edukacyjną słuchaliśmy pani przewodnik, która przybliżyła nam życie tych pradawnych stworzeń. Wieczorem 7 czerwca 2019 r. zadowoleni i pełni wrażeń. wróciliśmy do Halinowa. Wycieczka była bardzo udana.
Uczniowie klas 4b i 4f. Opiekunowie: Milena Chróścik, Renata Jasińska, Beata Grynfelder

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.3/10 (8 votes cast)
Wycieczka klas 4b i 4f do Torunia, Bydgoszczy i Solca Kujawskiego, 6.3 out of 10 based on 8 ratings