Zielona Szkoła klas III A I III C

W dniach 05-09.06.2017 roku zwiedzaliśmy niezwykłe miejsca południowych rejonów Polski. Wędrując po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej podziwialiśmy ruiny najpiękniejszych zamków na Szlaku Orlich Gniazd. Położone na wzniesieniach zamki w Olsztynie, Mirowie, Bobolicach i Ogrodzieńcu wywoływały niesamowite wrażenia. Warto było się wspinać! Równie piękne okazały się Zamek w Pieskowej Skale z sąsiadującą Maczugą Herkulesa oraz podziwiany w drodze powrotnej Zamek w Chęcinach. Nie zapomnimy dreszczyku emocji, który towarzyszył nam podczas chodzenia po Jaskini Wierzchowskiej. Widzieliśmy tam fruwające nietoperze i jadowite pająki. Warto było na własnym ciele odczuć, jakie warunki panują w Jaskini Raj. Kapało nam na głowy i było zimno, ale zobaczyliśmy na własne oczy to, o czym uczyliśmy się w klasie, czyli niesamowite stalaktyty, stalagmity i stalagnaty. Podczas wędrówek na krótki czas zamieniliśmy się w poszukiwaczy skarbów. Nie były to złote klejnoty, lecz skarby natury. Każdy z nas zebrał po kilka elementów skamieniałych zwierząt – amonitów i belemnitów.

Lekki niepokój towarzyszył nam podczas zjazdu w głąb najstarszej w Polsce kopalni soli, która znajduje się w Bochni. Potem było już tylko ciekawie. Niesamowite, że głęboko pod ziemią można jeździć kolejką, grać na boisku w piłkę i pozjeżdżać na zjeżdżalni. Ale dawniej było inaczej. O tym, jak wydobywało się sól, dowiedzieliśmy się od przewodnika i z interesujących filmów.
Zdążyliśmy odwiedzić też dawną stolicę Polski, Kraków. Obejrzeliśmy tam wiele ciekawych obiektów ze Wzgórzem Wawelskim na czele. Jednak najbardziej spodobał się nam ziejący ogniem smok.
Podczas wycieczki towarzyszyła nam pani Anna Przybysz, która służyła niezastąpioną pomocą we wszelkich przedsięwzięciach i w opiece nad uczniami. Dziękujemy Jej za to serdecznie.
Uczniowie klas IIIa i IIIc oraz wychowawczynie Iwona Wojtaszek i Barbara Kosowska

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.5/10 (4 votes cast)