Uczyć się czy nie uczyć? Oto jest pytanie…
Z tym ważnym dla każdego ucznia dylematem zmierzyli się uczniowie klas I i II naszego gimnazjum podczas happeningu, który odbył się 16 lutego 2015 r.
Gimnazjaliści mieli okazję zabrać głos w dyskusji na temat wartości nauki. Przedstawili wiele powodów, dla których warto pogłębiać wiedzę, rozwijać swoje zainteresowania, troszczyć się o własny rozwój intelektualny. Jak to w dyskusji… padły też argumenty przekonujące do tego, że nauka to strata czasu.
Młodzież chętnie zaangażowała się w tworzenie scenek rodzajowych. Miały one za zadanie pokazać skuteczne i zupełnie nie przemawiające do nich sposoby przekonywania ich do systematycznej pracy przez rodziców czy nauczycieli. Kreatywność uczniów przyniosła wspaniałe efekty i dała wiele do myślenia zarówno uczniom, jak i nauczycielom.
Wśród naszych gimnazjalistów znajduje się wiele osób utalentowanych literacko. Miały one okazję odsłonić swoje zdolności przed rówieśnikami w zadaniu polegającym na napisaniu limeryku na temat potrzeby kulturalnego wyrażania się.
Oto niektóre z nich:
W naszej szkole w Halinowie
ciągle głowią się uczniowie:
wulgaryzmy – rzeczy zÅ‚e,
przecież każdy o tym wie!
Lecz niestety… tak to bywa,
każdy czasem ich używa.
klasa II D
W naszej szkole w Halinowie
brzydkich słów nie używamy.
Zamiast przekleństw w swym języku
aforyzmy poważamy
i języka przekleństwami nie kalamy.
klasa IIA
J. Popławska W. Augustyniak
Uczyć się czy nie uczyć? Oto jest pytanie…,