Klasy I-III zakończyły udział w projekcie Dziecięca Akademia Przyszłości
Projektem Dziecięca Akademia Przyszłości realizowanym w ramach wyrównywania szans edukacyjnych zostało objętych 24 uczniów klas młodszych. Zajęcia obejmowały naukę języka angielskiego, posługiwania się technologiami informatycznymi, poszerzały wiadomości matematyczno-przyrodnicze dzieci, rozwijały ich sprawność fizyczną i uczyły współdziałania w grupie oraz radzenia sobie z problemami. Nauczyciele prowadzący bardzo angażowali się w atrakcyjne przeprowadzenie zajęć, stosowali głównie metody aktywizujące, uczyli poprzez zabawę, wykorzystywali nowoczesne techniki multimedialne.
W ramach projektu zakupione zostały pomoce dydaktyczne : gry i książki edukacyjne, przybory matematyczne i sportowe – w sumie 56 pozycji, dzięki którym w znacznym stopniu można było urozmaicić i wzbogacić przebieg zajęć.
Zorganizowane zostały także cztery wycieczki:
• Pierwsza w ramach zajęć przyrodniczo-matematycznych odbyła się w dniu 17.11.2012r. do Muzeum Techniki w Warszawie na lekcję pt. „Eco życie w Eco domu”, gdzie pod kierunkiem pracownika muzeum, uczniowie poznali sposoby wytwarzania energii elektrycznej.
• Kolejną atrakcją był wyjazd na basen do Józefowa w dniu 01.12.2012r., gdzie dzieci oprócz poznania elementów techniki pływania korzystały ze zjeżdżalni oraz różnych przyborów pozwalających utrzymać się na wodzie.
• Trzeci wyjazd zaplanowany również w ramach zajęć sportowych odbył się dnia 22.12.2012r. do sali zabaw oraz kręgielni w Warszawie.
• W dniu 16.05.2013r. uczniowie uczestniczyli w pieszej wycieczce do stawów hodowlanych w Halinowie, gdzie dowiedzieli się wielu informacji o rybach i poznali ich budowę oraz tryb życia.
Wszystkie zajęcia objęte projektem Dziecięca Akademia Przyszłości odbywały się zgodnie z wcześniej zatwierdzonymi harmonogramami.
Roczny cykl zajęć w ramach projektu umożliwił uczniom poznanie bardziej interesujących i preferowanych metod nauczania, tak aby nauka stała się przyjemnością, nie przykrym i wymagającym wiele wysiłku obowiązkiem. Uczniowie chętnie i z zaangażowaniem brali udział w zajęciach, które opierały się na atrakcyjnych dla uczniów metodach z wykorzystaniem dramy, rywalizacji drużynowej, metody projektu, nowoczesnych technologii informacyjnych, prac plastycznych, quizów, projekcji filmowych oraz dały możliwość uczestnictwa w wielu ciekawych wycieczkach. Dzięki zastosowaniu tych metod przyswajanie wiadomości działo się samoczynnie poprzez aktywny udział, samodzielne podejmowanie decyzji i wykonywanie zadań, które pobudzają myślenie i wykorzystują umiejętności samodzielnego poszukiwania wiedzy. Atrakcyjność prowadzonych zajęć oraz dostosowanie terminu zaraz po zakończeniu lekcji pozwalało na aktywne i systematyczne uczestnictwo uczniów w projekcie.
Realizacja projektu Dziecięca Akademia Przyszłości możliwa była dzięki współpracy Gminy Halinów z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
Koordynator projektu – Katarzyna Świerczyńska
Klasy I-III zakończyły udział w projekcie Dziecięca Akademia Przyszłości,