Skąd się biorą pieniądze czyli ekonomia dla zerówek

23 lutego odbyło się pierwsze z serii trzech spotkań wolontariuszy Fundacji ING Dzieciom w ramach realizacji projektu „Ekonomia dla zerówek, czyli jak rozmawiać ze starszakiem o pieniądzach i oszczędzaniu”. Projekt polega na przybliżaniu dzieciom pojęć związanych z ekonomią w atrakcyjny dla nich sposób. Podczas zajęć dzieci poznały historię pieniądza od wymiany towarowej aż po wykorzystanie nowoczesnych środków płatności. Przećwiczyły także barter symbolicznie wymieniając się wyhodowanymi warzywami, upolowaną zwierzyną i zrąbanym drewnem. Każde z dzieci miało także okazję zaprojektować i wykonać swój własny banknot. Czas upłynął wszystkim bardzo szybko i wesoło. Na koniec zajęć każda z grup otrzymała prezent w postaci pomocy dydaktycznych oraz klocków. Kolejne zajęcia odbędą się 23 marca i 13 kwietnia. Tymczasem, do niedzieli 18 marca, zapraszamy do głosowania na najciekawszą skarbonkę w ramach konkursu ogłoszonego przez wolontariuszy Fundacji ING.
Galeria prac konkursowych dostępna jest na profilu Rady Rodziców Przedszkola w Halinowie
Liczymy na Wasze głosy! Głosujemy przez polubienie zdjęcia skarbonki, która się Wam najbardziej podoba.

Wiecej »

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.8/10 (8 votes cast)



Czwartoklasiści z wizytą w Teatrze Kamienica

27.02.2018r. uczniowie klasy IV d i IV f wraz z opiekunami: p. J. Siwek, p. M. Chróścik i p. A. Kalitą-Babis wybrali się na wycieczkę do Teatru Kamienica w Warszawie. Czwartoklasiści rozpoczęli przygodę w pracowni wielkiego wynalazcy – profesora T’alenta. Genialny naukowiec wpadł na pomysł, aby uczłowieczyć szympansa – Tytusa. Jednak nieznośny szympans wcale nie chciał być uczłowieczony, wszystkie próby profesora okazały się zawodne. Wezwał na pomoc harcerzy – Romka i A’Tomka, którzy początkowo również nie radzili sobie ze swoim nowym przyjacielem, jednak nie poddali się. Tytus razem z nimi wyruszył w podróż wannolotem do Paryża i Londynu, gdzie popadł w kłopoty, z których musieli ratować go przyjaciele – harcerze. Spektakl był połączeniem zwariowanego poczucia humoru zaczerpniętego z komiksów oraz wątków edukacyjnych związanych ze sztuką. Dzięki multimedialnym projekcjom czwartoklasiści poznali zabytki architektoniczne Londynu i Paryża, a także dowiedzieli się, czym w sztuce jest abstrakcja, kontrast oraz horyzont. Inscenizację dopełniła oryginalna muzyka łącząca nowoczesny hip-hop z klasycznymi piosenkami harcerskimi. Nasi uczniowie pełni nowych wrażeń, zadowoleni wrócili do szkoły.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.2/10 (5 votes cast)



Strona 1 z 11